Jak postupovat při elektronickém podpisu

Jak postupovat při podpisu smlouvy elektronickým podpisem prostřednictvím Bank iD

 1. KROK

  • PGRLF, a.s. Vám odešle na Vaši soukromou e-mailovou adresu e-mail s odkazem na podpis smlouvy.
  • Přečtěte si pozorně e-mail a následně klikněte na barevně odlišený odkaz.
  • Po kliknutí budete přesměrováni do aplikace pro podpis smlouvy.

2. KROK:

  • V aplikaci klikněte na „Otevřít“.
  • Zobrazí se odkaz na Vaši smlouvu včetně uvedení jejího čísla. Smlouvu ve formátu PDF si můžete zobrazit v náhledu (ikonka s lupou) nebo stáhnout (ikonka s šipkou).
  • Volbou „Zpracovat později“ nebo „Zavřít formulář“ zavřete stránku a Vaše smlouva zůstane ve stavu „Čekající na podpis“. K podpisu smlouvy se následně můžete pomocí odkazu v e-mailu vrátit. Pokud smlouvu nepodepíšete do 14 dnů, bude Vám zaslán e-mail s připomínkou, že smlouva čeká na podpis.
  • Volbou „Odmítnout“ odmítnete smlouvu podepsat. Automaticky se na obrazovce objeví další povinné pole s názvem „Komentář“, kde uvedete důvod nepodepsání. K tomuto znění smlouvy ve stavu „Nepodepsána“ se již nemůžete vrátit a odkaz v e-mailu přestane být funkční.
  • Pokud nemáte aktivované Bank iD nebo Vaše banka tuto službu nenabízí, proveďte odmítnutí podpisu s komentářem, že nemáte k dispozici Bank iD.
  • Volbou „Podepsat“ a následně „Zpracovat“ zahájíte proces elektronického podpisu smlouvy.

3. KROK:

  • Zobrazí se „Nastavení vlastností podpisu“.
  • Pro pokračování k podpisu smlouvy zvolíte „OK“.
  • Zobrazí se náhled elektronického podpisu, ve kterém je Vaše jméno, příjmení, datum a čas podpisu. Tento náhled nelze v dokumentu editovat.
  • Pro podpis smlouvy zvolíte „Potvrdit umístění a podepsat“.

4. KROK:

  • Vaše totožnost bude ověřena pomocí Bank iD. Pro případné informace kontaktujte svou banku.
  • Ze zobrazené nabídky zvolíte svou banku kliknutím na její logo.
  • Zobrazí se informace „Podpis pomocí Bank iD“. Klikněte na „Souhlasím a chci pokračovat k podpisu“ a dojde k přesměrování do prostředí Vaší banky.
  • Na stránce své banky se přihlásíte stejným způsobem, jako do svého bankovnictví (dle pravidel konkrétní banky heslem, potvrzením v mobilní aplikaci, pomocí biometrie, SMS kódu aj.). Každá banka má jiné podmínky pro ověření klienta, a tak je potřeba postupovat podle pokynů Vaší banky.
  • Zobrazí se potvrzení o ověření pomocí Bank iD. Smlouva je z Vaší strany podepsaná.
  • Po úspěšném elektronickému podpisu obdržíte na Vaší e-mailovou adresu potvrzení o použití Bank iD podpisu u společnosti PGRLF, a.s.

5. KROK:

  • Po dokončení elektronického podpisu budete přesměrováni zpět a zobrazí se Vám informace, že nemáte žádné dokumenty k podpisu.
  • Pokud smlouvu za Vaši stranu podepisuje více osob, bude postupně zasílána každé podepisující osobě samostatným e-mailem.
  • Následně smlouvu podepíše také PGRLF, a.s.
  • Anonymizovanou verzi smlouvy PGRLF, a.s. vloží do Registru smluv.
  • Smlouva ve formátu PDF Vám bude zaslána na firemní e-mailovou adresu pro elektronickou komunikaci uvedenou ve Vaší žádosti o podporu (tj, nikoli na jednotlivé e-maily podepisujících osob).